Sweet Memories...

Wednesday, October 12, 2011

Seronok bekerja....

Bila sibuk bekerja rasa hilang semua masalah. Mujur kerja aku banyak juga yang kena turun site visit di luar office. Jadi taklah rasa boring dan tertekan dengan suasana di dalam office yang kadang kala melemas dan merimaskan. Dalam dunia korporat, ini yang penting adalah skills communication. Bila bertemu dengan klien yang high level atau high network clients, gaya mereka bertutur, berfikir sangatlah maju ke hadapan. Mereka ini dah biasa jadi bos dan banyak pengalaman kerja, duit pula berkepuk tunggu masa nak buat investments saja tambah harta properties. Kalau customers tu non-malay pula kena bertutur dalam bahasa inggeris.

Asalnya english aku berterabur juga tapi aku paksakan diri aku sesuaikan dengan keadaan, lama-lama oklah juga. Klien yang banyak pengalaman ini yang banyak duit ni aku lihat sangat polite dan gentleman. Kadang-kadang customer yang sengkek-sengkek dan middle class ni yang eksyen lebih. Aku harap pengalaman di dunia korporat ini akan mematangkan diri ini dan siapa tahu suatu hari aku juga akan involve dalam dunia corporate sebagai business owner, jadi konglomerat hebat jutawan yang soleh... Business kan sunnah nabi dan 9/10 rezeki datang dari dunia perniagaan? Doa-doakanlah ya aku berjaya one day... Aminn..

No comments:

Post a Comment