Sweet Memories...

Saturday, July 2, 2011

Aku kembali berblog setelah 6 bulan bertapa.



(Sumber gambar : http://soul-diagnosis.blogspot.com/2010/05/jom-cintakan-ilmu.html)

Posting terakhir aku sebelum ni adalah pada 20 Disember 2011.Punca aku berhenti berblog sebab aku sudah berkarier kini di sebuah GLC. Kalau lalu kat tiang-tiang tempat tol akan nampak nama company aku terpapar.

Setakat tu sahajalah kot company aku mampu buat advertisement.Nak masuk tv agaknya tak mampu.Setakat masuk metro kat ruangan kecil tu adalah sekali sekala. Kerja di company baru ni cukup mencabar mental dan fizikal.Karenah bos dan kawan-kawan sekerja kadang kala agak melemaskan dan menghappykan.

Rupa-rupanya dunia belajar lagi best dari dunia bekerja. Bila dah bekerja rindulah pula nak sambung belajar. Aku berazam satu hari nanti aku juga ingin menggenggam PHD di tangan. Rasanya disebabkan agak lama tak menulis ni tangan agak kaku sikit. Mesti kawan-kawan ada yang tertanya kenapa tetiba rasa nak berblog ni.

Sebab utama adalah desakan isterilah. Sepatutnya 6 bulan aku tak berblog, blog ini dipenuhi dengan nukilan dari isteriku seperti yang dijanjikan.Tetapi dia pun nak bertapa macam aku. Adalah satu, dua posting yang berbunyi begini " off to Kuantan". Kira oklah tu. Abang harap sayang juga mengisi ruang-ruang posting di sini sebagai perkongsian bersama.

Aku harap, bermula dengan posting ini, idea untuk menulis akan datang mencurah-curah sebagai medium perkongsian dan dakwah kepada mereka yang mengikuti blog ini. Bila lihat di alam maya dunia IT ini, banyak blog-blog tak bermanfaat ditulis, diharap blog kami ini menjadi satu tempat berkongsi ilmu dan pengalaman untuk pelaburan di akhirat. Amin.

Aku tutup dengan kata-kata hikmah Ali bin Abi Thalib r.a tentang ilmu...

"Ilmu itu lebih baik daripada harta, ilmu menjaga engkau dan engkau menjaga harta. Ilmu itu penghukum (hakim) dan harta terhukum. Harta itu akan berkurang jika dibelanjakan tetapi ilmu akan bertambah jika dibelanjakan. "

No comments:

Post a Comment